II Edició del Torneig Escolar d’Escacs de Sant Cugat – Bases del Torneig

Si tens algun dubte, sempre ens pots enviar una consulta a a través del formulari de contacte.Pots demanar-nos que t’incloguem al grup de WhatsApp on enviarem els comunicats principals en relació amb el torneig.
 

Aquí trobaràs les bases oficials del II torneig escolar d’escacs per equips de Sant Cugat 2025.

Participants al torneig escolar d’escacs Sant Cugat

En el II Campionat Escolar d’Escacs per equips de Sant Cugat podran participar-hi tots els esportistes que cursin entre 1r de primària i 2n de batxillerat, i visquin a Sant Cugat o estudiïn en una escola de Sant Cugat. Els equips estaran formats per almenys quatre esportistes en les categories Rei i Reina, i per tres esportistes en la categoria Dos Torres.

 

Data

Diumenge 1 de juny de 2025.

 

Local de joc

Pavelló del ZEM LA GUINARDERA de Sant Cugat.

A la sala de joc només podran accedir-hi esportistes, àrbitres, delegats i membres de l’organització.

 

Horaris

  • 09.00 h – Presentació dels equips
  • 09.30 h – Ronda 1
  • 10.10 h – Ronda 2
  • 10.50 h – Ronda 3
  • 11.50 h – Ronda 4 (després de 20′ de descans)
  • 12.30 h – Ronda 5
  • 13.10 h – Ronda 6
  • 13.45 h – Cloenda i lliurament de premis
 

Categories

  • Rei: nens i nenes que cursin entre 1r i 3r de primària.
  • Reina: nens i nenes que cursin entre 4t i 6è de primària.
  • Dos Torres: nens i nenes que cursin entre 1r d’ESO i 2n de batxillerat.
 

Sistema de joc i avaluació

Es jugarà per sistema suís a 6 rondes dividit en 3 categories: Rei, Reina i Dos Torres.

La puntuació a totes les categories serà olímpica. La classificació es determinarà pel nombre de punts aconseguits per cada integrant de l’equip, essent la puntuació de la següent manera:

  • 1 punt per partida guanyada
  • 0.5 punts per partida empatada
  • 0 punts per partida perduda

L’aparellament s’efectuarà amb el programa Swiss-Manager.

 

Ritme de joc

10 minuts + 3 segons d’increment per jugada des de la jugada 1.

 

Desempats

  • Resultat particular entre els equips empatats
  • Puntuació per matx
  • Buchholz -1
  • Buchholz
  • Sonnenborn-Berger
 

Premis

  • Equip Campió: Trofeu + medalles
  • Equip Subcampió: Trofeu + medalles
  • Equip 3r classificat: Trofeu + medalles
  • Trofeu per als millors taulells de cada categoria
  • Trofeu a l’Escola amb millor puntuació mitjana (mínim 3 equips)
  • Trofeu a l’Escola amb més jugadors participants
  • Medalles per a tots els participants

Els premis s’atorgaran en finalitzar la darrera ronda.

 

Organitzador

Club d’Escacs Dos Torres Sant Cugat i Oficina Municipal de l’Esport per a Tothom.

 

Director del torneig

Sr. Adrià Campos

 

Àrbitre principal

Sr. Adrià Campos
Les decisions de l’àrbitre principal seran inapel·lables.

 

Incompareixences

Els equips que no es presentin, sense causa justificada, a una de les rondes de joc seran eliminats. El termini de presentació davant del tauler serà de 15 minuts.

En cas que falti un esportista a l’inici de la partida, aquest serà sempre el darrer tauler de l’equip. En cas de produir-se una incompareixença a un tauler que no sigui el darrer, es considerarà com alineació indeguda i es donarà la puntuació màxima al rival (4-0 en les categories Rei i Reina, i 3-0 en la categoria Dos Torres), tret que la incompareixença sigui per motius justificats i documentats, així apreciats per l’equip arbitral i la direcció del torneig.

Per poder iniciar un encontre, l’equip ha de tenir com a mínim la meitat dels seus integrants presents a la sala de joc. En cas contrari es posaran en marxa els rellotges d’aquest equip fins que hi hagi els esportistes suficients.

L’esportista no podrà ésser substituït una vegada començada la partida fins a la ronda de joc següent.

Els punts de l’equip que descansa serà de 2,5 punts en les categories Rei i Reina, i de 2 punts a la categoria Dos Torres.

 

Bases tècniques

Cada escola podrà inscriure tots els esportistes que vulgui i conformar el nombre d’equips que vulgui. El nom dels equips podrà ser escollit pels esportistes o per l’Escola i haurà de portar el nom de l’Escola que representa (per exemple, “les Granotes del Collserola”). Cada esportista només podrà jugar en un equip. Es recorda a les escoles que es poden crear equips amb esportistes de diferents categories en cas de necessitat, en aquest cas la categoria de l’equip serà el de la categoria més gran d’entre els esportistes que el formin.

Per als esportistes que no tinguin equip per falta d’integrants a les seves escoles, l’Organització crearà una bossa de jugadors per tal de crear equips mixtos (equips amb nens de diferents escoles). Els interessats hauran d’enviar un correu electrònic a escacsdostorres@gmail.com amb el nom i cognoms, l’Escola i categoria de l’esportista. No s’acceptaran propostes directes d’equips mixtos. El termini d’inscripció per aquesta bossa acabarà el dimecres 28 de maig a les 20:00.

Els equips mixts es crearan des de l’Organització i seran el més homogenis possibles. La prioritat serà que tots els jugadors puguin formar part d’un equip. Si un jugador de la bossa renuncia a participar a l’equip proposat, no podrà formar part de cap altre equip. Els noms d’aquests equips mixts els assignarà l’Organització.

 

Ordre de forces

L’ordre de forces de cada equip es determinarà en el moment de l’inscripció dels equips i no podrà ser modificat un cop iniciat el torneig.

Qualsevol canvi d’esportista en un equip respecte l’imprès de presentació d’equips s’haurà de comunicar per correu electrònic a l’adreça escacsdostorres@gmail.com fins al dimecres 28 de maig a les 20:00. Després d’aquesta data no s’acceptarà cap canvi, a excepció d’una causa de força major que haurà de valorar el director del campionat.

El rànquing inicial dels equips es farà per ordre alfabètic del nom de l’Escola. El dijous 29 de maig serà publicat el rànquing definitiu dels equips i el divendres 30 de maig a les 20:00 h l’aparellament a Chess-Results.

 

Delegats

Cada escola tindrà un delegat major d’edat. Els delegats s’acreditaran a l’inici del torneig a la taula arbitral en arribar a la sala de joc. El delegat podrà ser canviat per causa de força major prèvia comunicació a l’equip arbitral.

Les funcions principals del delegat són:

  • El delegat de l’equip té una funció administrativa, presentant les alineacions, vetllant per l’actitud correcta dels jugadors, col·laborant en la confecció de l’acta de l’encontre i presentant les reclamacions que s’escaiguin.
  • El delegat de l’equip té dret a aconsellar als jugadors del seu equip per a demanar o acceptar una oferta de taules.
  • Si el delegat ha de parlar amb un dels seus jugadors, li ho dirà primer a l’àrbitre. Si l’àrbitre està d’acord, el delegat haurà de parlar amb el jugador en presència de l’àrbitre. El mateix procediment es farà si el jugador parla amb el seu delegat.
  • El delegat ha de situar-se darrere dels seus jugadors, mai darrere de l’equip contrari.
  • El delegat de l’equip podrà delegar puntualment de forma excepcional les seves funcions a un altre delegat de l’escola en cas de necessitat.
  • Les possibles reclamacions que puguin existir durant el campionat, només les podrà fer el delegat titular de l’equip reclamant.
 

Inscripcions dels equips, esportistes i delegats

Les inscripcions es tramitaran mitjançant un formulari que publicarem el 28 d’abril, i es tancaran el dimecres 28 de maig a les 20:00. Qualsevol altra forma d’inscripció no serà vàlida.

No hi haurà limitació d’equips inscrits.

 

Mòbils

Els jugadors/es hauran de tenir els seus telèfons mòbils i/o qualsevol altre mitjà electrònic de comunicació totalment apagat. Si es demostra que un jugador porta connectat o fa ús d’un dispositiu electrònic de comunicació, perdrà automàticament la partida. En cas que el dispositiu electrònic de comunicació produeixi un soroll, l’àrbitre podrà sancionar els infractors amb sancions que aniran des de l’amonestació a la pèrdua de la partida, en funció de les circumstàncies (com ara, la reincidència).

 

Disposicions finals

Qualsevol punt no previst en les presents bases es resoldrà aplicant la normativa de la FIDE. La participació en el torneig implica la total acceptació d’aquestes bases. L’organització es reserva el dret de modificar aquestes bases sense previ avís. La versió definitiva de les bases s’exposarà al recinte de joc.

Es farà una reunió abans del torneig per aclarir dubtes i es comunicarà a través del WhatsApp o contactes que hagin fet per correu.

Els resultats sortiran a Chess-Results en viu el dia del torneig. Al final de l’esdeveniment, es publicarà un resum a: Resultats del torneig.

Consulta els aparellaments a Chess-Results (disponible 2 dies abans del torneig).

Torneig escolar d’escacs per equips de Sant Cugat 2025
I Torneig escolar d’escacs per equips de Sant Cugat 2024
Scroll al inicio
Dos Torres de Sant Cugat