I CAMPIONAT ESCOLAR D’ESCACS PER EQUIPS DE SANT CUGAT

PARTICIPANTS

En el Campionat Escolar d’Escacs per equips de Sant Cugat podran participar-hi tots els esportistes que cursin entre 1r i 6è de primària i visquin a Sant Cugat o estudiïn en una escola de Sant Cugat. 

Els equips estaran formats per almenys quatre esportistes en qualsevol de les dues categories. 

DATA

Diumenge 26 de maig de 2024

LOCAL DE JOC

Pavelló de l’Escola Joan Maragall.

A la sala de joc només podran accedir-hi esportistes, àrbitres, delegats i membres de l’organització.

INSCRIPCIONS DELS EQUIPS, ESPORTISTES I DELEGATS

Les inscripcions es tramitaran mitjançant el formulari que trobaran a la web del Club d’Escacs Dos Torres de Sant Cugat, www.escacsdostorresdesantcugat.cat/campionat-escolar-equips   fins dimecres 22 de maig a les 20:00h. Qualsevol altra forma d’inscripció no serà vàlida.

A més a més, s’haurà d’enviar un Full inscripció per cada equip inscrit al mail escacsdostorres@gmail.com amb el nom dels jugadors i delegat.

El límit d’equips serà de 60.

El preu d’inscripció per equip serà de 20€, que es podran pagar per Bizum(620 732 572) o per transferència bancària (ES08 2100 2720 1702 0029 9550) en el moment de fer la inscripció de l’equip.

HORARIS

  • Presentació dels equips: 09.00h

  • Ronda 1  09.30h

  • Ronda 2  10:10h

  • Ronda 3  10:50h

  • Descans de 20 minuts

  • Ronda 4 11:50h

  • Ronda 5 12:30h

  • Ronda 6  13:10h 

  • Cloenda  13:45h

CATEGORIES

- Rei: nens i nenes que cursin entre 1r i 3r de primària.

  • Reina: nens i nenes que cursin entre 4t i 6è de primària. 

SISTEMA DE JOC I AVALUACIÓ

−       Es jugarà una lliga per sistema suís a 6 rondes dividit en 2 categories, la categoria Rei i la categoria Reina.

−       La puntuació a totes les categories serà olímpica. La classificació es determinarà pel nombre de punts aconseguits per cada integrant de l’equip, essent la puntuació de la següent manera:

  • 1 punt per partida guanyada.

  • 0.5 punts per partida empatada.

  • 0 punts per partida perduda.

−       L'aparellament s'efectuarà amb el programa Swiss-Manager

RITME DE JOC

El ritme de joc serà de 10 minuts més 3 segons d’increment per jugada des de la jugada 1.

DESEMPATS

En cas d’un sistema suís els desempats seran:

−       Resultat particular entre els equips empatats

−       Puntuació per matx

−       Buchholz -1

−       Buchholz

−       Sonnenborn-Berger

 

PREMIS

Per a cada categoria

-        Equip Campió Trofeu + medalles.

-        Equip Subcampió Trofeu + medalles.

-        Equip 3r classificat Trofeu + medalles.

-     Trofeu per als millors taulells de cada categoria.

Medalles per a tots els participants.

Es donarà també un trofeu a l’Escola que obtingui una major puntuació mitjana dels seus equips, sempre que hagi inscrit un mínim de 3 equips, i a l’Escola que hagi presentat el nombre més gran de jugadors. 

Els premis s'atorgaran en finalitzar la darrera ronda.

ORGANITZADOR:

Club d’Escacs Dos Torres Sant Cugat i Oficina Municipal de l’Esport per a Tothom.

DIRECTOR DEL TORNEIG

Laura Martínez Pérez

ÀRBITRE PRINCIPAL

Laura Martínez Pérez

Les decisions de l’àrbitre principal seran inapel·lables.

INCOMPAREIXENCES

Els equips que no es presentin, sense causa justificada, a una de les rondes de joc seran eliminats. El termini de presentació davant del tauler serà de 15 minuts.

BASES TÈCNIQUES

Cada escola podrà inscriure tots els esportistes que vulgui i conformar el nombre d’equips que vulgui. El nom dels equips podrà ser escollit pels esportistes o per l’Escola i haurà de portar el nom de l’Escola que representa ( per exemple, “les Granotes del Collserola” ). Cada esportista només podrà jugar en un equip. Es recorda a les escoles que es poden crear equips amb esportistes de diferents categories en cas de necessitat, en aquest cas la categoria de l’equip serà el de la categoria més gran d’entre els esportistes que el formin. 

Per als esportistes que no tinguin equip per falta d’integrants a les seves escoles, l’Organització crearà una bossa de jugadors per tal de crear equips mixtos ( equips amb nens de diferents escoles). Els interessats hauran d’enviar un correu electrònic a escacsdostorres@gmail.com amb el nom i cognoms, telefon, e-mail,  l’Escola i categoria de l’esportista. No s’acceptaran propostes directes d’equips mixtes. El termini d’inscripció per aquesta bossa acabarà el dimecres 22 de Maig a les 20:00h.

Els equips mixtos es crearan des de l’Organització i seran tan homogenis com sigui possible. La prioritat serà que tots els jugadors puguin formar part d’un equip. Si un jugador de la bossa renuncia a participar en l’equip proposat, no podrà formar part de cap altre equip.

Els noms d’aquests equips mixts els assignarà l’Organització. 

En cas que falti un esportista a l'inici de la partida, aquest serà sempre el darrer tauler de l’equip. En cas de produir-se una incompareixença a un tauler que no sigui el darrer, es considerarà com alineació indeguda i es donarà la puntuació màxima al rival (4-0), tret que la incompareixença sigui per motius justificats i documentats, així apreciats per l’equip arbitral i la direcció del torneig. Per poder iniciar un encontre, l'equip ha de tenir com a mínim la meitat dels seus integrants presents a la sala de joc. En cas contrari es posaran en marxa els rellotges d’aquest equip fins que hi hagi els esportistes suficients.

L'esportista no podrà ser substituït una vegada començada la partida fins a la ronda de joc següent.

Els punts de l’equip que descansa serà de 2,5 punts.

ORDRE DE FORCES

L'ordre de forces de cada equip es determinarà en el moment de la inscripció dels equips i no podrà ser modificat un cop iniciat el torneig. 

Qualsevol canvi d’esportista en un equip respecte a l’imprès de presentació d’equips s’haurà de comunicar per correu electrònic a l’adreça escacsdostorres@gmail.com fins al dimecres 22 de maig a les 20:00h. Després d’aquesta data no s’acceptarà cap canvi, a excepció d’una causa de força major que haurà de valorar el director del campionat.

El rànquing inicial dels equips es farà per ordre alfabètic del nom de l’Escola. El dijous 23 de Maig serà publicat el rànquing definitiu dels equips i el divendres 24 de maig a les 20:00h l’aparellament a Chess-Results.

DELEGATS

Cada escola tindrà un delegat major d’edat. Els delegats s’acreditaran a l’inici del torneig a la taula arbitral en arribar a la sala de joc. El delegat podrà ser canviat per causa de força major prèvia comunicació a l’equip arbitral.

Les funcions principals del delegat són:

  • El delegat de l’equip té una funció administrativa, presentant les alineacions, vetllant per l’actitud correcta dels jugadors, col·laborant en la confecció de l’acta de l’encontre i presentant les reclamacions que s’escaiguin.

  • El delegat de l'equip té dret a aconsellar als jugadors del seu equip per a demanar o acceptar una oferta de taules.

  • Si el delegat ha de parlar amb un dels seus jugadors, li ho dirà primer a l'àrbitre. Si l'àrbitre està d'acord, el delegat haurà de parlar amb el jugador en presència de l'àrbitre. El mateix procediment es farà si el jugador parla amb el seu delegat.

  • El delegat ha de situar-se darrere dels seus jugadors, mai darrere de l’equip contrari.

  • El delegat de l’equip podrà delegar puntualment de forma excepcional les seves funcions a un altre delegat de l’escola en cas de necessitat. 

  • Les possibles reclamacions que puguin existir durant el campionat, només les podrà fer el delegat titular de l’equip reclamant.

El dijous 25 d’abril a les 20:30 hores es farà una reunió per l’aplicació Meet, per a tots els delegats i persones interessades a tenir més informació sobre el Campionat. es pot demanar accés per petició al mail escacsdostorres@gmail.com.

MÒBILS

Els jugadors/es hauran de tenir els seus telèfons mòbils i/o qualsevol altre mitjà electrònic de comunicació totalment apagat. Si es demostra que un jugador porta connectat o fa ús d’un dispositiu electrònic de comunicació, perdrà automàticament la partida. En cas que el dispositiu electrònic de comunicació produeixi un soroll, l’àrbitre podrà sancionar els infractors amb sancions que aniran des de l’amonestació a la pèrdua de la partida, en funció de les circumstàncies (com ara, la reincidència).

DISPOSICIONS FINALS

Qualsevol punt no previst en les presents bases es resoldrà aplicant el criteri de l’organització del Torneig. La participació en el torneig implica la total acceptació d'aquestes bases. L’organització es reserva el dret de modificar aquestes bases. La versió definitiva de les bases s’exposarà al recinte de joc.

PUBLICITAT

L’Organització té la voluntat de fer difusió de l'esdeveniment tant a la premsa com a les xarxes socials, pel què prendrà i publicarà imatges, així com les dades mínimes necessàries per fer les classificacions i aparellaments. Per la qual cosa, en formalitzar la inscripció els participants autoritzen  l’organització a publicar imatges del torneig en les quals apareguin per tal de fer difusió de l’activitat. Igualment, es dona permís per publicar fotografies, vídeos i les dades mínimes a altres empreses col·laboradores de l'esdeveniment.